Всеки ден средно се срещаме с четирима непознати. За някои от нас (особено за бизнесмените, журналистите, и мениджърите ), тези срещи са шанс да намерим нови полезни контакти ... При тези същите срещи, вече се е превърнало в ритуал обмяната на визитни картички.
Визитките - това са нашите агенти, които работят за нас, които представляват нашите интереси на големите търговски изложения или при лични срещи, откриващи пътя към дълго и полезно сътрудничество. Правилно подготвените визитки ще ви помогнат да успеете.
ИСТОРИЯ
Първите писмени доказателства за изработване на визитки се отнася до 1786 в Германия. А самите визитки са получили широко разпространение в XIX век, лека-полека са били определени правилата, за да тяхното използване. Постепенно се увеличил и текста на самите визитки. Вече освен името на тях се указвали и ранга, информация за притежаваните земи, дори и коне ...
Днес, визитните картички могат да бъдат разделени на бизнес, лични и семейни. Най-често срещани разбира се бизнес визитките. Те са стриктни и функционални - те указват, фамилното име, собственото име, бащиното име на собственика и неговата позиция, плюс данните за контакт (телефон, факс, работа адрес, имейл адрес).
ЕТИКЕТ
Визитна картичка без адрес не съвпада с правилата на етикета, изключение от това правило се прави само на картичките на дипломати и висши държавни служители. На визитката може да бъде спретнато зачертани старите телефони и написани нови, но вмъкването в нея на нова позицията се смята за лоша форма ...
Върху личната си визитка човек може да прояви фантазията си, дори и да сложи снимката си върху нея. Докато при поръчката на семейна такава, трябва да се има предвид, че името на жена трябва да бъде в преди името на съпруга.
Ако си търсите работа, да речем, и сте били поканени на интервю, визитката Ви е задължителна. И това е много важно, тя работи за Вас. Известен е един забавен инцидент, които се е случил с американския журналист Деймън Ryunonom. Той бил поканен на интервю за редактор в едно известно издание. Когато някой от интервюиращите го изявил желание да види неговата визитка, той побързал да бръкне в джоба си (визитки не имал по ръка) - извадил едно тесте карти.
От него той обърнал асо пика и го връчил на главния редактор. Естествено бил назначен на работа ...
Един адвокат Робърт Barchmor жител на Ню Йорк измислил интересен начин да се сдобие с популярност и да си намери клиенти. Той си направил визитка и я разхвърлил по баровете и ресторантите в неговия район. Хората стремително се втурнали да ги събират. И всичко това е заради това, че неговите визитки наподобяват пет доларови сгънати банкноти. Когато хората ги вземат в ръка и отворят, те виждат името на адвоката.
Интересна визитка е и тази на един американски търговец, продавач на продукти, изработени от стъкло. Неговата визитка е от прозрачна пластмаса и директор на компания, която произвежда кожени изделия, неговите визитки били напечатани визитка от кожа! Накратко, ако наистина искате визитката да работи за вас (и по този начин, да е запомняща се и необичайна) - разгърнете фантазията си!