Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.10.2009 18:36 - ВИЗИТКАTA. История. Етикет. Видове.
Автор: grafika Категория: Бизнес   
Прочетен: 8664 Коментари: 2 Гласове:
9



Всеки ден средно се срещаме  с четирима непознати. За някои от нас (особено за бизнесмените, журналистите, и мениджърите ), тези срещи са шанс да намерим нови полезни контакти ... При тези същите срещи, вече се е превърнало в ритуал обмяната на визитни картички.

image

Визитките - това са нашите  агенти, които работят за нас, които представляват нашите интереси на големите търговски изложения или при лични срещи, откриващи пътя към дълго и полезно сътрудничество. Правилно подготвените визитки ще ви помогнат да успеете.

ИСТОРИЯ

Първите писмени доказателства за изработване на визитки се отнася до 1786  в Германия. А самите визитки са получили широко разпространение в XIX век, лека-полека са били определени правилата, за да тяхното  използване. Постепенно се увеличил и текста на самите визитки. Вече освен името на тях се указвали и ранга, информация за притежаваните земи, дори и коне ...

image

Днес, визитните картички могат да бъдат разделени на бизнес, лични и семейни. Най-често срещани разбира се бизнес визитките. Те са стриктни и функционални - те указват, фамилното име, собственото име, бащиното име на собственика и неговата позиция, плюс данните за контакт (телефон, факс, работа адрес, имейл адрес).
 
image
 

ЕТИКЕТ
 

Визитна картичка без адрес не съвпада с правилата на етикета, изключение от това правило се прави само на картичките на дипломати и висши държавни служители. На визитката може да бъде спретнато зачертани старите телефони и написани нови, но вмъкването в нея на нова позицията се смята за лоша форма ...

image

Върху личната си визитка човек може да прояви фантазията си, дори и да сложи снимката си върху нея. Докато при поръчката на семейна такава, трябва да се има предвид, че името на жена трябва да бъде в преди  името на съпруга.

Ако си търсите работа, да речем, и сте били поканени на интервю, визитката Ви е задължителна. И това е много важно, тя работи за Вас. Известен е един забавен инцидент, които се е случил с американския журналист Деймън Ryunonom. Той бил поканен на интервю за редактор в едно известно издание. Когато някой от интервюиращите го изявил желание да види неговата визитка, той побързал да бръкне в джоба си (визитки не имал по ръка) - извадил едно тесте карти.

От него той обърнал асо пика и го връчил на главния редактор. Естествено бил назначен на работа  ...

Един адвокат Робърт Barchmor жител на Ню Йорк измислил интересен начин да се сдобие с популярност и да си намери клиенти. Той си направил визитка и я разхвърлил по баровете и ресторантите в неговия район. Хората стремително се втурнали да ги събират. И всичко това е заради това, че неговите визитки наподобяват пет доларови сгънати банкноти. Когато хората ги вземат в ръка и отворят, те виждат името на адвоката.

image

Интересна визитка е и тази на един американски търговец, продавач на  продукти, изработени от стъкло. Неговата визитка е от прозрачна пластмаса и директор на компания, която произвежда кожени изделия, неговите визитки били напечатани визитка от кожа! Накратко, ако наистина искате визитката да работи за вас (и по този начин, да е запомняща се и необичайна) - разгърнете фантазията си!


image



Тагове:   етикет,


Гласувай:
9



Следващ постинг

1. cudo - Благодаря
08.10.2009 08:22
Интересно
цитирай
2. avangardi - Радвам се на срещата с хора по сродни интереси!!!
10.10.2009 16:32
Интересни и познавателни постинги за широката публика.
Попътен вятър при нас!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: grafika
Категория: Бизнес
Прочетен: 59862
Постинги: 4
Коментари: 6
Гласове: 135
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930